hela min värld i spinn av osäkerhet

Det finns så mycket jag vill säga
men varje försök att tala
blir en övning i tystnad
kroppen bubblar och jag vet inte längre
vart jag ska ta vägen
söker sätt att lätta på trycket
men hur jag än vrider och vänder på mig
så ser jag inte hur det skulle gå till utan dig


Det var aldrig min mening
att du skulle vara mer än min närmaste vän
Även om jag lekte med tanken
så skulle du aldrig göra detsamma
Det skulle bara vara dumma lilla jag
som lekte med tanken om något vackert
något som jag ändå aldrig trodde
skulle ske på riktigt


Jag var nöjd med allt
även om jag inte skulle få
det jag längtade allra mest efter
Men när du säger
att du inte längre kan
med säkerhet säga nej
Och med ett så tveksamt och så plågat ansikte
medan du försöker förstå dina känslor
så sätts hela min värld i spinn av osäkerhet
och jag har avslöjat något jag aldrig
kommer kunna göra ogjort
alldeles för lätt
lämnade sanningen mina läppar


jag har aldrig tidigare önskat
att den vars famn
vars värme
vars kärlek
ska känna något annat än mig
men så har jag aldrig tidigare
känt så starkt för en vän och sedan långt tillbaka
bestämt mig för att jag bara får vara en vän

jag hade krossat mig själv för er
om jag visste att det var det bästa för dig
jag hade offrat så mycket
för jag sa till mig själv
att jag visste att jag aldrig
skulle kunna vara värdig din kärlek


Men nu i all förvirring
Vill jag riskera att riva
Varenda bro och varenda mur
Om det bara innebär
att du viskar i mitt öra
Allt som jag drömmer om

Dikter | |
Upp